Tuesday, November 11, 2008

学会选择,懂得放弃


I ever question myself...

What's my expectations from friendship...

I (am learning not to) never expect any friend to be there for me when I was in a lousy mood. They are likely to be there, I would be grateful, but I don’t expect that they have to.. and., I will not blame them if they are not...

Expecting someone or something from a friend may pressurise the person which is not my intention...

每个人对朋友的定义不同. 对于朋友,我是抱着来者不拒,宁愿多个朋友总比多个敌人的心态,除非和本小姐我八字相冲,即使两人独处一块也擦不出0.1% “爱”的火花~

我认为有很多不同种类与等级的朋友.真正的好朋友(知己)会彼此分享你的他的她的它的(狗狗的)快乐与悲伤. 当你伤心, 累了时给你关怀也许只是听听你发发牢骚而不是落井下石。。。


昨天的昨天,我到图书馆去,远远的被一本书的封面標题给吸引着,书名是:学会选择,懂得放弃

生活中仅仅学会了选择是不够的,你还要懂得放弃。

懂得放弃,才会更加的珍惜,
懂得放弃,才会领悟选择的重要,
懂得放弃,才能以为笑面对得失。。。

愿,你我共勉之~

1 comment:

  1. human changes here and there..
    Give more expect less. Keys to happiness. Dun worry when u r lousy mood, i am here...

    ReplyDelete